Din Expert på Solcellsunderhåll och Serviceavtal
Med vårt Smart Service-abonnemang får du professionellt underhåll och support för dina solceller, vilket garanterar maximal effektivitet och långsiktig prestanda. Låt oss ta hand om din investering så att du kan fokusera på det som är viktigt för dig.
Fullständig trygghet för din solcellsanläggning och batteri – teckna ett serviceavtal för snabb och pålitlig support
Har din solcellsinstallatör försvunnit från marknaden eller är du missnöjd med deras service?
Vi finns här för att hjälpa dig!
Med Smart Solar kan du känna dig säker. Vi arbetar lokalt och har alltid nära till våra kunder. Våra erfarna servicetekniker erbjuder snabb och professionell support när du behöver det. Vi kan felsöka och diagnostisera ditt system på distans, och om det krävs är vi snabbt på plats för att lösa problemet.
Låt oss ta hand om din solcellsanläggning, så du kan slappna av. Våra flexibla serviceavtal ger dig trygghet, oavsett om du köpt dina solceller från oss eller en annan leverantör. När du tecknar ett avtal med oss gör vi en första kontroll av din anläggning för att säkerställa att allt fungerar som det ska.
Utforska våra olika servicealternativ och välj det avtal som passar dig bäst!
Har du frågor angående våra serviceavtal så kontakta oss gärna:
- Telefon: 010-88 99 800
- E-post: info@smartsolar.se
Våra olika SERVICEAVTAL
Teckna ditt trygghetsavtal för solceller
Serviceavtal Smart Classic
199 kr / månad
- Prioriterad support
- Smart anläggningsanalys
- Förebyggande felhantering
- Support via fjärranslutning
- Uppdatering av mjukvara vid behov
- Rabatterad timkostnad vid arbete på plats
- Rabatterade reservdelar
- Rabatterade tillval
New d
Serviceavtal Smart Supreme
299 kr/ månad
- Prioriterad support
- Smart anläggningsanalys
- Förebyggande felhantering
- Support via fjärranslutning
- Uppdatering av mjukvara vid behov
- Rabatterad timkostnad vid arbete på plats
- Rabatterade reservdelar
- Rabatterade tillval
- Felavhjälpningsbesök 1 gång/år
- Servicebesök 1 gång vartannat år
Prislista för service och reparationer
Alla priser är inklusive moms | Utan avtal | Smart Classic | Smart Supreme |
---|---|---|---|
Produktgaranti | Ingår | Ingår | Ingår |
Smart anläggningsanalys | Ingår inte | Ingår (för växelriktare enligt lista) | Ingår (för växelriktare enligt lista) |
Förebyggande felhantering | Ingår inte | Ingår | Ingår |
Telefonsupport | Ingår | Ingår | Ingår |
Support via fjärranlsutning (minst 30 min) | 750 kr/tim | 0 kr | 0 kr |
Framkörningsavgift Zon 1 (0-49 km) | 990 kr | 790 kr | 790 kr |
Framkörningsavgift Zon 2 (50-100 km) | 1390 kr (därefter 20 kr/km) | 1190 kr (därefter 10 kr/km) | 1190 kr (därefter 10 kr/km) |
Arbete som kräver en tekniker på plats (minst 60 min) | 1150 kr/tim | 690 kr/tim | 690 kr/tim |
Arbete som kräver två tekniker på plats (minst 60 min) | 1590 kr/tim | 1090 kr/tim | 1090 kr/tim |
Utökning av anläggning samt tillbehör | Ordinarie pris | 5% rabatt | 5% rabatt |
Reservdelar | Ordinare pris | 10% rabatt | 15% rabatt |
Felavhjälpningsbesök | 500 kr + framkörningsavgift | Endast framkörningsavgift | Ingår, en gång per år |
Servicebesök | 6900 kr | 4900 kr | Ingår vartannat år |
Minsta debiterbar tid: 60min vid tekniker på plats.
Minsta debiterbar tid: 30min vid fjärranslutning.
Vad innebär servicebesök? (Vartannat år)
Servicebesök 1 gång vartannat år – Vi besöker dig och gör ett servicebesök av din anläggning. Våra tekniker går igenom följande punkter:
- Kontroll av larm i växelriktare
- Test och kontroll av AC och DC brytare
- Test och kontroll av jordfelsbrytare
- Kontroll av yttre skador paneler
- Kontroll onormalt slitage eller skada på övriga komponenter
- Täthetskontroll genomföringar och infästningar
Vad innebär utökat servicebesök? (Vart 4e år)
Förutom ett vanligt servicebesök vart vartannat år gör vi vart 4:e år en utökad service av din anläggning där vi går igenom följande:
- Kontroll av synligt kablage/sprickor, skav eller skada från gnagare
- Mätning av temperatur i kopplingspunkt under solinstrålning
- Mätning av temperatur på kontaktdon vid hög solinstrålning
- Mätning av temperatur på solcellspaneler och identifiera hotspots
- Kontroll av DC kablage mellan växelriktare och paneler
- Kontroll av panelernas infästning och tecken på korrosion
- Fuktkontroll av elinstallationen och komponenter
- Kontroll av lastfrånskiljare och brytare
- Kontroll av driftvärden: spänning och frekvens
- Kontroll av skyltning
- Kontroll av dokumentation
Vad är ett felavhjälpningsbesök?
Felavhjälpningsbesök 1 gång/år
Ett kostnadsfritt felavhjälpningsbesök per år vid problem med internetuppkoppling, applikationer, funktioner som schemaläggning etc. Gäller ej reparationer eller byte av komponenter. Kostnader för material kan tillkomma. Besöket bokas på kundens initiativ. Ej nyttjat felavhjälpningsbesök kan inte överföras till kommande avtalsperiod.
Avtalstid, betalning och uppsägningstid – Serviceavtal
Avtalet gäller 12 månader, därefter förlängs avtalstiden automatiskt med 12 månader i taget. Avtalet skall sägas upp senast 1 månad innan avtalsperiodens utgång. Betalning skall erläggas månadsvis i förskott via valt betalsätt. Smart Solar Norden AB äger rätt att säga upp avtalet med kunden om anläggningen ej uppfyller kraven specificerade i avtalet.
*I priserna ingår support och service enligt specifikation. Eventuella åtgärder som kräver tekniskt arbete eller reservdelar debiteras enligt prislistan. För fullständiga avtalsvillkor klicka nedan.